Saturday, February 16, 2013

TAHUN 2013 SUDAH...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Lama tak update blog ni, almaklum la sibuk menguruskan family..

Tahun 2013 merupakan permulaan yang baik untuk kami 1 family...guess what???huhu...

Nanti I story semula...

Sekarang nak post 1 lawak yang ustaz Amin story tadi dalam persona de zahra, ikim.fm:

Sketsa suami isteri

Suami : Awak, ni saya nak bagitau awal-awal yer..
Kalau saya balik keja, awak tengok tie saya macam biasa (kemas macam nak pergi keja tadi) Awak boleh je nak cakap or minta apa-apa.

Kalau awak tengok tie saya sedikit longgar, awak bawakan air je kat saya dan jangan dok minta apa-apa. Itu tandanya mood saya tak berapa baik.

Kalau awak nampak saya dah tanggalkan tie, yang ni awak hantar je air kat saya dan jangan sesekali cakap apa-apa. Itu tandanya mood saya sangat-sangat tak baik..

Isteri: Ok abang. Sekarang awak dengar plak. Kalau awak balik keja, awak nampak saya cekak pinggang..saya tak peduli camna keadaan tie awak, saya akan cakap apa yang saya nak cakap...

Suami: grrrr......

Pesan ustaz: pada pendapat saya, "Pengantin Baru" tu sebenarnya sesuai digunapakai kepada pasangan yang telah berkahwin sampai 10 tahun..Pergaduhan dalam sesebuah perkahwinan adalah bertujuan mencari kesamaan sebenarnya. Kesempurnaan adalah anugerah dari Allah...

Tahun 2013...
8 February 2013 ~ Besday my husband
9 February 2013 ~ My besday..yeaayyy..
11 February 2013 ~ Besday Anakku Muhammad Arif Zaki 1 tahun...
12 February 2013 ~ 2nd Wedding Anniversary

Tarikh yang berturut-turut..
Alhamdulilah kerana dapat menjalani kehidupan yang lebih baik dari sebelumnya...
Terima Kasih Ya Allah atas kurniaanMu..




No comments:

Post a Comment

aishey nafisa ais man