Thursday, August 4, 2011

Muntah Darah.......


Pelik tapi benar..

Ni yg terjadi kt aku....memang la org pregnant klu alahan sokmo muntah2...pening...mama aku kata tu benda biasa jer...
aku mkn je, muntah..makan je, muntah..berat aku susut 7kg dlm tempoh 2 bulan...teruk kn..

Semalam, 3/8/2011...pas buka posa jer..p toliet nk amik wuduk, aku muntah..maka abeh la makanan dlm perut aku ni..walaupon aku xdpt posa ari2 coz letih sgt2, aku tetap rasa teruknya...

Lepas solat, aku masuk lg bilik air nk mandi plak....masuk2 jer..aku terus muntah n muntah..sakit sgt dada aku ni...tetiba kuar muntahan kala coklat pekat hampir kehitaman...pelik, aku xmkn benda apa pon kala hitam..pastu, muntah lg..kuar camtu gak...

Muntah seterusnya...warna merah n ada ketulan darah...terus aku panggil mama..suh mama mai tgk sdri...ma pon terkejut..ma kata ni bukan muntah biasa dh..ni dh luar biasa...ma ajak p klinik, tp aku xmau..so, aku suh ma kol mcik Linda yg expert bab2 ilmu alam lain ni.....
Mcik Linda gunakan 3 benda utk rawat aku...epal hijau, air kosong n tali ksut husband (kena minta permission dr husband dlu tau..)

Alhamdulilah..arini aku ceria sedikit berbanding sblm2 ni...moga aku & org yg disayangi di jauhi dari kedengkian org yg jahat...ameen...

ALLAHUMMA YAA MAN NUURUHUU FI SIRRIHII WA SIRRUHUU FII KHOLQIHII, AKHFINII 'AN A'YUNIN NAZIIRIN.
WA QULUUBIL HASIDIIN. WAL BAAGHIINA KAMAA AKHFAITAR RUUHA FIL JASADI, INNAKA 'ALAA KULLI SYAI'IN QODIIR.


Ya Allah, Tuhan yang NurNya berada dalam RahsiaNya, dan RahsiaNya berada dalam makhlukNya, lindungi lah aku dari penglihatan orang-orang yang mengintai, dari hati orang-orang yang hasad dan orang-orang yang zalim, seperti Engkau melindungkan Ruh manusia didalam tubuhnya, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa diatas tiap-tiap sesuatu.

wassalam~

No comments:

Post a Comment

aishey nafisa ais man